Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Årsmöten

Kategori: Allmänt

I dag har5 jag varit på två årsmöten, men för en gångs skull kanske jag skall ta dagen i kronoligisk ordning. Jag vaknade vid 9 tiden och begavmig iväg mot stallet, på vägen tankade jag och köpte blommor till lite avtackningar. Jag blev jätte sen hem eftersom att mitt tanklock på bilen hade frysit fast och då tog det lite extra tid att tanka än vad jag tänkt mig.
Hemma tog jag hela stallet på ca 15 minuter utom kvällshöt och uppblötning av betfor och lucern till dagen efter. Det vill säga att det gick ruskigt fort att mocka, trö och fodra. Sedan körde pappa iväg mig till mammas jobb så vi kunde åka till Skara på årsmöte för Skaraborgs Fjordhästförening som är min lokalförening.
Även i år fick jag förtroendet att sitta kvar som ledarmmot i styrelsen, jag ser framemot ett år med förhoppningsvis lite resultat på medlemsfronten som är något vi förhoppningsvis kommer att sattsa på, då medlemstalet sjunkit de senaste åren. Ni som läser som vet några knep får gärna dela med sig av dem. Årsmötet tog lite tid men det var det värt, det var en liten men väldigt reflekterande och tänkande stämma som ventilerade många goda åsikter och ideér.
Efter årsmötet åkte jag och mamma och köpte begagnade täcken av en tjej. Det skulle vara 13 st men när vi kom hem upptäckte vi att hon missat två. Lätt hänt, jag hoppas att hon hittar dem. När vi kom hem var jag jätte rädd att vi lyckats förstöra ett. Vi har nämligen en gammal tvättmaskin med trumma som vi tvättar hästprylar i och när jag och mamma fikade så small det till från källaren och sen började det tjuta. När vi kom ner rök det ur tvättmaskinen och luktade bränt. Vi öppnade luckan och då satt täcket fastkilat mellan trumman och innerväggen i tvättmaskinen. Som tur var hade det inte gått sönder utan vi hade bara lyckats bränna en av remmarna till tvättmaskinen som fungerade som vanligt sen.
På kvällen var det en liten men glad skara tävlingsmänniskor som deltog på tävlingssektionens årsmöte och vid mötets avslutande var samtliga på mötet medlemar i sektionen. Änringarna är att mamma nu mer blev suppleant för ett eventuellt annat uppdrag på klubben, jag blev sekreterare (igen) och Emma & Anna gick med i sektionen. Så nu är vi äntligen en full sektion. Lovely!
Nu har jag precis kommit hem från denna fullspäckade dagen och skall kolla på film med min sambo och en av våra kompisar.

Kommentarer

  • Annelie Andersén säger:

    Kul att du bloggar (halkade in här via debatten på SFFs sida) Hade tänkt komma på årsmötet, men fick massa extrajobb kastat över mig i fredags så fick sitta dygnet runt i helgen :( Synd för jag hade en hel del tankar just om detta du skriver om... Lustigt nog hänger det samman med det du skriver i inlägget om hingstarna... Dvs "de som inte syns finns inte". Jag är ju själv ny medlem i föreningen, och hade det inte varit för att jag varit medlem i andra föreningar innan & känner till SFF så vet jag inte om jag ens hade vetat om att föreningen existerat... Mao behöver vi bli bättre på att visa upp oss och synas... Så om detta är jag gärna med och spånar - jobbar vidare på vid annat tillfälle...

    2011-02-15 | 10:26:53

Kommentera inlägget här: