Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Älska begagnat

Kategori: Allmänt

Jag älskar begandade grejer. Inte för den sakens skull att det är slitet utan för att man kan hitta riktigt fina kvalitetsgrejer för mindre pengar än vad man hade behövt ge för det nytt. Jag handlar mycket bagagnade saker och mina favorit sidor är Hästnet, Tradera och Blocket. Jag hittade nydligen massor av täcken till ett bra pris (14 st) begagnade i bruksskick. Kalas bra! Då slipper man lägga 500-600:- på att köpa ett nytt varje gång det går sönder. Sen vet jag inte om det är bara vårt hästhåll som har en hög förbrukning på täcken. Har man många hemma slipper man skynda sig in och laga utan om det går mycket sönder så kan man kasta och slänga på ett nytt begagnat täcke. Kalas bra!
Jag har även handlat massor av bett begagnat samt träns och kandar. Ja en hel del. Men shabrak och dylikt gillar jag att köpa nytt, jag vet inte varflr men det är väl det att shabrak är en förbrukningsvara och de som säljs brukar vara slitna. Inte vet jag.
Nackdelen med att handla över internet är ju den att man kan bli blåst på sina pengar, då känns det tryggt med Tradera. Där finns lite mer koll. Däremot har jag aldrig blivit lurad utan bara råkat ut för fantastiskt trevliga säljare.
Det är inte bara i hästvärlden jag handlar mycket begagnade saker. Jag missbrukar även myrornas i Göteborg samt att jag köpt både kläder och möbler begagnat över internet.
Att handla begagnat gynnar både miljön och plånboken. Dessutom känner man sig riktigt glad när man gjort ett riktigt fynd!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: