Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Varför är vi så elaka?

Kategori: Allmänt

Det är den sak jag undrar över, det är varför vi inom hästvärlden är så elaka mot varandra. Vi har åsikter om varandras ridning, hästar, tränare och klubbar. Kan inte alla få rida och ha roligt utan att behöva försvara sig. Jag vet ingen annan idrott där det är så mycket skitsnack om saker man inte vet någonting om. Ett exempel som jag fått berättat för mig är när en bekant var hos frissan och det var en annan häst tjej där som brett ventilerade varför vår klubb fått lägga ner ridskolan vilket tydligen var för att vi hade så dåligt rykte och dåliga hästar och dumma instruktörer så att ingen ville rida där. När det egentligen berodde på att vårt hyres kontrakt gick ut och kunde ek förnyas. Det är ju roligt när oinsatta vet mer än den som är insatt, man blir ju inte glad precis. Denna person har länge tyckt illa om vår klubb men även om man väljer en annan klubb än den som är nästgårds så behöver man inte snacka skit om de som gör det. Varför är vi inte snälla mot varandra när vi delar samma intresse?

Kommentarer

  • Madde säger:

    "Döm aldrig någon för än du gått en mil i hans mokasiner" är ett ganska bra ordspråk faktiskt! Jag förstår inte varför man ska behöva trycka ner andra för att känna sej bättre själv :)

    2011-12-21 | 12:31:27
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: