Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Ny frissyr och NLT

Kategori: Allmänt

Skall börja med att berätta att vi varit med i NLT från VoRF när vi stod och vakade över kommunens beslut. Jag har kopierat artikeln, den ligger längre ner. Den blev rätt så bra tycker jag. Fjodor är ju lärr sötast. Artikeln den kommer härifrån.
Jag har även bytt frissyr. Tidigare har jag serr ut som en fjordhäst med svart/blont hår som jag haft ett tag och det har fått växa och förra veckan färgade jag det med diraktions röda "poppy red" vilket blev... Ja ROSA. inte för att mitt hår någonsin blir särskilt långt, men nu har det blivit ganska så kort. Min kompis klippt och färgat det och resultatet blev riktigt bra. För alla er som tycker ni färgar håret rött med egna kurer köpta på ICA håll i er för nu ser jag ut som en frukt. Alternativt stoppljus. Hårfärgen är Manic Panic "Rock'n Roll Red" finns att köpa på Rockadolly i Skövde eller på Shock i Göteborg för den som är intresserad.
Jag tror att detta nog är första bilden på mig själv som jag publicerar här.

ARTIKELN!!
Hästen Fjodor var på plats vid måndagens fullmäktigesammanträde tillsammans med medlemmar i VORF och andra intresserade. Annica Johansson, Hans Elfstrand, Emelie Johansson, Marita Mattsson, Börje Johansson och Veronica Persson var även där.

Hästen Fjodor var på plats vid måndagens fullmäktigesammanträde tillsammans med medlemmar i VORF och andra intresserade. Annica Johansson, Hans Elfstrand, Emelie Johansson, Marita Mattsson, Börje Johansson och Veronica Persson var även där.

Foto:
Mats Rosqvist

Markköp till ridskola i Vara återremitterat

Det blev inget beslut om att köpa in fastigheten Horshaga 2:19 i kommunfullmäktige i måndags.

Relaterat

Förslaget återremitterades eftersom man ansåg att underlaget behövde kompletteras. Detta för att kunna bedöma om Varaortens ryttarförening har förutsättningar att klara verksamheten på sikt.

Majoritetsförslaget om att kommunen ska äga fastigheten och arrendera ut den till Varaortens ryttarförening har också väckt frågetecken, när det gäller arbetsmiljö och skadeståndsansvar.
Varaortens ryttarförening hade hoppats kunna gå ut med ett positivt besked till sina medlemmar innan årsskiftet. I gynnsammaste fall hade ridskolan kunnat starta i mars, nu får man vänta ett tag till.
När det gäller den politiska skiljelinjen i frågan som handlar om ifall föreningen ska äga eller arrendera anläggningen är detta inte särkilt viktigt anser medlemmarna. I båda fallen krävs kommunalt stöd.
– Vi vill bara ha förutsättningar att få igång verksamheten igen, säger Annica Johansson.
Mats Rosqvist

Kommentarer


Kommentera inlägget här: