Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Lördagsmys

Kategori: Allmänt

Dagens lördagsmys har inneburit hökörning. Jag och mamma åkte till hennes kusin som vi köper hö av och lastade en hästtransport full. Höet vi köpet är lös hö, aldså intye pressat så det är lite jobb med att flytta det från punkt A till punkt B. Varför vi har lös hö är bara på grund av att det är det som vi har tillgång till. Bra pris och bra hö. I normala fall lastarvi en balvagn full med hjälp av en klo och annat grejs som hör till en stor loge.

Strax skall jag ut i stallet för att tömköra Fjodor. Fjodor skall även ut på äventyr på måndag, får på måndag tas beslutet i kommunen  om Varaortens RFs framtid. Förhoppnigsvis får vi hjälp av kommunen med köp och invfestering i en fastighet som vi tycket verkar bra för ridskoleverksamhet. Så får att lägga i det sista i har skall vi mötas kl 17.00 utanför konsert huset och då skall Fjodor få följa med. Vad är att kämpa för häst utan en häst?

Jag är så nervös inför beslutet att jag har svårt och somna, det är lite ångestfullt, vad skall jag ägna mitt liv år om inte vi har en ridskola?

Mamma och Ohly under Fjord SM 2011  i Örebro

Kommentarer


Kommentera inlägget här: