Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hoppträning + Skitväder

Kategori: Träning

I onsdags hopptränade jag ÄNTLIGEN Ohly för Therese Häggsjö, vilket var fantastiskt skönt. Det var länge sedan jag hoppade för tränare vilket kändes. Mina hjälper var inte alltid där de borde vara. I det stora hela är jag nöjd vi red lite olika vägar mellan hinder och hoppade bana. Ohlt var spänstig och fin genom hela träningen och efter sista rundan klappade Therese i händerna över hur fint han hade hoppat. Känns skönt. Han har verkligen grym teknik, trampar igenom och lyfter samt hoppar igenom hela kroppen.
Bono har jag inte hunnit rida än. Sofia har skrittat honom i tisdags och i onsdags men sen dess har det varit full storm så det inte har varit någon idé att riskera livet på vägarna när det är sånt oväder så det inte ger något att rida. Att lastträna har jag inte heller kunnat denna veckan, speciellt nu när det blåser full storm. Då rycker det bara i transporten. Det skulle göra med skada än nytta.
Förhoppningsvis kan jag åka på Rebecka träningen på måndag med Bono. Jag skall träna i helgen med transporten och det hade varit skönt att träna på Klövagården en sista gång innan det är tack och hej. Om inte annat får jag rida dit honom eller ta Fjodor.
Jo om jag inte skrivit om det så gick träningshoppningen i helgen bra, Ohly gjorde 2 felfria 80 rundor och Fjodor gjorde bra ifrån sig i 70 cm.
Den 5/1 är det deadline för Bono och hand lastproblem, då är målet att vi skall kunna åka till Skövde RF där Sofia skall tävla DM omg 3 med honom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: