Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Tagg!

Kategori: Tävling

Nu är jag taggat till tänderna inför morgondagen och det ser ut som att om jag har tur så kanske jag kan slippa det värsta regnet. Jag håller fortfarande tummarna för uppehåll. 5 mil i ösregn kanske inte är det obtimala. Jag har packat de värsta hästsakerna men jag har fortfarande kvar att göra.

I går gick det helk ok på träningshoppningen med Ohly. Det märktes att vi var lite ringrostiga, men vad fin han är den hästen. Så klok och snäll. I 70 cm fick vi ett nedslag då jag höll i han för hårt över hindret och i 80 vägrade vi ut oss på grund av en missbedömning i avståndet på en oxer emd vattenmatta som resdulterade i att Ohly brakade rakt in i hindret och inte alls ville hoppa det något mer. Vi sänkte ner och sen hoppade han som bara hejsan. Fick i övrigt riktigt fina språng, några dock lite nära. Men han hade bra galopp och var mysig, om än något okoncentrerad. Förhoppningsvis går det bra på söndag.

Packat
Hjälm
Sadelgjord
Sadel
Träns
Extra läder
Pulsmätare
Hink *2

Svettskrapa
Svamp
Regntäcke
Extra shabrak

Opackat
Extra kläder
Regnkläder
Kraftfoder
Vattendunk
Mat
Klocka
Svetttäcke
Nummerlappsväst
Jacka
Extra skor
Broddar

Kvar att göra
Bada hästen
Fixa broddhålen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: