Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Igår, I morgon

Kategori: Träning

I går rakade jag fjodor, jag rakade och rakade. Vilken päls han har fått, halva hästen låg på stallgolvet när jag var färdig. Jag gjorde så gott jag kunde men det är som  så att vår klippmaskin och Fjodors vinterpäls kommer inte riktigt överens. Det är som ett parti sten, sax, påse där Fjodor är sten och klippmaskinen är sakes som vägrar inse att stenen är det som vinner. Jag hade tänkt att halvklippa Fjodor men jag bestämnde mig på stående fot för att helklippa honom. Hans vinterpäls blir så tjock så den skulle bli för tät över ryggen och jag vill inte att han får exem i vinter. Planen är nu att ge honom en täckesklippning näste gång det är dags att klippa honom.
Ridningen i går gick bra. Han var pigg och glad, men ville inte riktigt dressyra. Han visade klart och tydligt att han ville hoppa lite. Han till och med drog mot hindren. Efter 20 minuter kortade jag lädren och tog några språng. Vilken tiger. Hoppas han är lika  possitiv i morgon då vi skall rida KM i hoppning.
Skulle varit emd på Bellman men han är inte fräch så det verkar som att Bono får följa med trotts allt. funderar på att hoppa honom på kandaret, skulle vara intressant att provadå han i övrigt går så bra på det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: