Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Hoppträning

Kategori: Träning

I dag hopptränade Jag Ohly för Therse. Han gick kalas bra, vi tränade på lite olika och ganska långa linjer och på stor bana. Väldigt roligt. Ohly svarade fram och tyckte återigen att det var superkul att hoppa. Therese tycker han gör framsteg hela tiden. Det gör mig glad.
Vi kom lite galet in på några hinder, bland annat hade han svårt att begripa vad han skulle göra med en kombination, men öronen är framåt och han gör det bästa av situationen. Han har börjat få ättre språng med mer flyt i nu mera, tidigare stannade han lixom upp i luften.
Jag råkade även åka ifrån min magplatta, men Therse var snäll och lånade ut en av sina, en splitter NY som Ohly givet vis lämnade märken på. Therese sa att det gjorde inget då hon inte kunde använda den på sina hästar ändå eftersom hon hade långa stroppar på sin sadel.
Innan träningen passade jag på att rida lite dressyr på Bono, jag valde kanderet i dag igen eftersom det är lättare att få honom att arbeta i en korekt form i galoppen med det. Galoppen har han ju svårt för att få en ren takt i när han kommer på tygeln, med kandaret kan jag då sätta mer tryck i honom utan att han rinner iväg och få honom att galoppera upp under sig. Han fick fantastiskt fin galopp faktiskt. Det känns som att han snart kommer komma loss tilräckligt så vi reder ut det även utan stödet från kandrstången.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: