Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Helgens resultat

Kategori: Tävling

I går red jag min fästa fem milare på Bono. Det gick bra tycker jag. Snitt tempåot blev lägre än vad jag hoppats på 8,9km/h. Jag hade sattsat på 10km/h. Men med tanke på banan som hade i princip regnat sönder på stora delar av banan och en tappsko som gjorde att jag fick gå av  och gå en bit samt vänta på hovslagare så är jag jätte nöjd. Under första rundan så bestod banan av sönderregnade skogsstigar och asfalt i stora drag så där var tempot mycket lägre än i andra rundan. Det var även under runda ett som Bono trampade av sig sin ena framsko. En elige till den duktiga och snabbe hovslagaran Andej? som snabt spikade på min sko igen. Det var tur att jag tog med mig skon för han hade nog inte haft så stora skor med sig då akn komenterade Bonos gigantiska hovar. Under andra rundan fick vi ett helt underbart flyt där vi slog följe med en tjej som red 8 mil. Rask trav största biten av vägen och Bono var jätte mysig. Kalas.
Veterinärgrindarna klarade vi med bravur och beröm från veterinären att det var allt en fin och lågpulsad häst jag hade.

I dag har jag tävlat i hoppning. Fy så nervövst. Varför utsätter man sig för sånt? Hade ej behövt vara nervös, det vet jag ju. Ohly skötte sig fint och tyckte att det här med hopptävling vad kalaskul. Han tuffade på fint inne på banan och jag är mestadels nöjd med min egen ridning. Vi kom lite nära på några hinder och på två språng höll jag förhårt i honom så han petade. Men detta var trotts allt Ohlys första lokala hopptävling och jag är jätte nöjd med honom. Jag själv är ju ganska ringrostig i hoppningen också. Men det blir nog fler hoppnignar för mig och Ohly i höst. PS. Vi hoppade en 80 runda.


På språng in till hink platsen!
Trötta knän
Obligatorisk vila 30 min med mat till matte...


... och till totton!


Vid målgång är det okey att sitta som en kratta...


Sätta timer för veterinärbesiktningen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: