Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Dressyrträning

Kategori: Träning

I dag var det första dressyrträningen för sesongen för mig och Bono. Jag red honom på kandaret i dag och han gick så sjukt bra. Vi tränade mycket lösgörande med serpentiner, bogen in och skänkelvikningar i trav och galopp. Bono gick sjukt fint och jag är så nöjd med honom i dag. Ohly gick också bra. Det är så skönt att vara igång igen.

Förhoppningsvis kommer jag kunna fortsätta träna men jag har fått träningstid kl 21:00 på kvällen och det går verkligen inte att rida så sent för mig. Jag har en bit till stallet från ridskolan och sen har jag en 3-4 mil. Det är ingen som vill byta tid med oss. Mamma kan inte heller rida så sent. Hon har ett hårt kroppsarbete och börjar tidigt. Jag kommer inte vara hemma innan midnatt och jag går i skolan i Göteborg. Förhoppningsvis ligger shemat så att jag hinner hem till Vara vid 4 tiden så jag kan rida innan de andra grupperna.

Kommentarer

  • Emelie E säger:

    Jag hoppas era träningstider förbättras! :) Och lycka till i nya säsongen med dina vackra gula!

    2011-08-26 | 01:21:38
    Bloggadress: http://www.LivetSomMirakel.se
  • AnKi säger:

    Under två års tid kunde jag inte åka hem överhuvudtaget efter träningarna utan fick gå upp halv fem dagen efter istället. Man får ju bestämma själv hur mycket det är värt.

    2011-08-26 | 06:54:14
    Bloggadress: http://klottrat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: