Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Då var det dags igen

Kategori: Tävling

I helgen är det tävlingsdags för min del igen. Vilket har varit ruskigt längesedan. Men nu i slutet av augusti händer det en hel del för mig och mina gula djur.

I kväll skall jag och Ohly till Therese Häggsjö på träningshoppning, vi skall hoppa 70 och 80 cm, jag hoppas detta gå bra. Vi har inte hoppat mycket i sommar eftersom jag har jobbat och de ordinare träningarna har haft sommar uppehåll. Detta blir en bra matchning inför helgen.

På lördag skall jag och Bono debutera 5 mil på Billingeritten. Jag hoppas på ett riktigt ok väder. Tidigare prognoser har sagt att det skall regna, vilket jag inte är riktigt sugen på. Men jag har sett fram emot denna tävlingen i flera mpnader nu. Jag har ju införskaffat lite ny utrustning som jag skall ha. Jag har en blå rumpvärmare som gör sätet mjukare i sadeln, ett knallblått PVC-träns med snabbknäppen, en knallblå hjälm från JOFA som är regntålig. Det skall bli kul. Jag har även lånat en pulsmätare som jag skall försöka få igång.

På söndag är jag och Ohly anmälda till vår första lokala tävling. På hemma plan i Vara skall vi rida en clearround på 80 cm. En lagom mjukstart. Men jag måste säga att jag är nervös då jag inte har hopp-tävlat på över ett år.

Söndagen efter det är det KM för Skaraborgs FF, då skall jag rida Bono och Bellman i 60 och 70 cm. Eventuellt kommer jag rida Fjodor i 70 cm också. Men det beror mycket på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: