Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Återgår

Kategori: Allmänt

Nu är det slutat av augusti. I morgon är det löning och saker och ting börjar återgå till det normala. Tävlingssesongen är igång, träningarna börjar igen efter sommar uppehåller. Semester och sommarjobb går mot sitt slut och om 6 dagar börjar jag skolan igen. Alla människor runt omkring gnäller över hur hemskt det är. Fast, det tycker inte jag. Jag tycker det skall bli skönt med lite konturneligtet i min vardag. Träffa nya och gammla vänner och komma igång med träningen av hästen.

Carina träningarna forsätter på VoRF som vanligt trotts att själva ridskolan lagt ner. Lite sorgligt att denna ridanläggning som jag praktiskttaget växt upp på, där jag lärt mig allt jag kan om häst bara har dött. föreningen lever kvar och vi har riktiga eldsjälar som jobbar för en ny anläggning nu när nya hyresvärden inte vill ha oss kvar. Jag hoppas inerligt att vi får tag på något nytt. Detta är väl det enda som känns betungande inför denna kommande hösten. Tidigare har man alltid kunnat åka en sväng förbi ridskolan om man inte haft något att göra och prata lite häst med goda vänner. Men nu... finns inte det.

I övrigt börjar jag sista terminen på samhällspedagogiken och vi skall eventuellt få några nya ansikten i klassen. Det skall bli spännande.

I hästväg skall jag hem i dag och se om jag inte kan få gammle Fjodor att jobba lite inför helgens tävling där jag sklall hoppa honom. Skall bli kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: