Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Tävlingen!

Kategori: Tävling

Jag är tillbaka efter lite tidsbrist och bloggtorka.

I går var jag och mamma på en lokaltävling i Mariestad. Vädret bjöd på regn och lera men en väldigt humörslyftande sak var att vi var hela 11 VoRFare på plats inkluderat medhjälpare och föräldrar. Det är alltid jätte bra stämning bland oss tävlingsryttare på Varaortens RF och det gör det väldigt roligt att åka och tävla tillsamans. Folk väntar alltid tills alla ridit klar och peppar, groomar och stöttar varandra. Helt kalas!

Jag red en LC:1 på Bono för domare Barbro Andreasson som gav mig 54%, jag kan tycka att vår insatts var värd lite mer än så, men jag vet vad hon vill se och det var lite spänt och han slog upp ganska mycket. Dock är jag väldigt nöjd med tanke på att han alltid brukar stressa uppsig när man kommer in på en bana, detta gjorde han inte utan nu var det bara en lite spänd ryttare. Så länge det beror på piloten är det enklare att göra det enklare. Precis när jag skulle gå in på banan kom mamma och Ohly förbi. Bono och Ohly skriker alltid som idioter åt varandra. Men väl inne på banan glömnde Bono av Ohly. Min bubbla sprack dock så jag blev spänd. Men jag är jätte nöjd med Bono.

Mamma och Ohly red fram för längs så det var en trött Ohly som verkligen gjorde sitt bästa i LA:3. Uttdelningen i poängen blev 5or och 6 or och samanlagt 56%. Vilket gör mamma och Ohly färdigkvalade till SM på totalt 3 försök. Nu kan hon bara fokusera på att etablera sig i LA klasserna inför SM. Mamma var lite ofokuserad och gjorde lite ryttarmissar. Men jag tyckte de var jätte duktiga.

Anna Elfstrand tog jättefina bilder på mig och Bono, jag hoppas hon skickar dem snart och att ni får ta del av dem!

Kommentarer

  • Malin säger:

    SV:aah,tack! Tror ja såg er någon gång mellan klasserna! Har typ någon bild på Ohly tror ja!

    2011-04-04 | 21:11:32
    Bloggadress: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: