Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Dressyrträning

Kategori: Träning

Nu är jag nyss hemkommen från en dressyrträning för bästaste Carina Sjögren. Vi tränade i dag på tempoväxlingar och övergångar, något som både Bono och Ohly behöver träna på. Bono gick riktigt bra framåt slutet, trotts att han var lite jobbig i början så kom jag till god ridning och redde ut det som var svårt. Härligt. Det blev mycket galopparbete i dag vilket verkligen är behövligt med Bono som har svårt för just galoppen. Antingen så böjer han på nacken men tappar ryggen eller så drar han mestadels. Utmaningen är att få en så stark häst att göra det han tycker är jobbigt, dvs att sätta undersig och samla ihop kroppen i galoppen. Det gick riktigt bra i dag. Jag känner att vi faktiskt är på rätt väg med vår träning.
Ohly gick bra för mamma men såg lite matt ut, detta tror jag beror på att våra medryttare och en a deras kompisar red ut i går så Ohly var nog lite trött så han sällan brukar gå 2 dagar i rad. Lillen, men det är bra att tänja lite på gränserna också.
Det är även bestämnt att jag inte skall träna Ohly i hoppning för Therese nästa vecka, efter som han skall tävla redan på lördagen den veckan. Ennu en LA:3 så jag får nog se till att skutta Bono lite hemma och förbereda honom så det blir mindre farligt att ta med honom till Therese. Han har ju en tendens till att tycka det är lite väl roligt och läskigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: