Emelie Johansson

Följ drömmen, gå mot strömmen!

Ångest

Kategori: Träning

Har nyss kommit hem från en hoppträning med Bono, ni hörde rätt. Bono. Det var ca 2 månader sedan jag hoppade honom senast och har bara hoppat honom en gång sedan avåkningen i vintras. Dålig idé det där med att inte hoppa honom, men det har bara inte blivit av.
Hoppning är verkligen en färskvara så när man inte gjort det på länge så blir man rädd. Och i dag var jag rädd. MYCKET rädd! jag tvingade mig själv ur min bekvämlighetszon och Bono gick verkligen kalasbra så jag hade ingen anledning att vara rädd. Min tränare Therese var imponerad av oss i dag och sa att jag red ovanligt bra och att Bono såg jätte fin ut.
Vi tränade på lång anridning, något som brukar sluta på en hasrighet av 300km/h med Bono, men han var hur fin och redig som hälst. Jätte fin kännsla på honom. Om jag bara hade kunat slapna av själv. Skönt att veta att det inte smittade av sig på hästen eller märktes på min ridning.
Nu måste jag ta mig själv i kragen och hoppa. MINST en gång i veckan. Ohly får jag ju inte hoppträna nu på grund av att träningarna ligger samma vecka som tävlingarna och då blir han för trött eftersom han är för ambskös i hoppningen och inte riktigt är musklad för den typan av arbete. Han är ju bara 6 år så vi vill inte slita för mycket på honom men jag skall försöka hoppa både honom och Bono hemma mer i alla fall.
Jag och Ohly

Kommentarer


Kommentera inlägget här: